30 setembre
Tenint en compte algunes de les preguntes formulades pels fillets/es i coses de les que havien dit que sabien, vam fer una sèrie d’activitats on havíem d’utilitzar els sentits per començar a investigar i/o aprofundir en els coneixements que tenien i així repartir les feines a cada grup.
El grup 1. Estaven davant la pissarra i els vaig tirar una pilota. La reacció d’alguns d’ells va ser acotar-se o decantar-se perquè sa pilota no els ferís .
Pregunta sobre la que hauran d’investigar:
· Per què ens decantem quan ens tiren una pilota?
· Com sé que m’he de decantar?
El grup 2. Van haver de tocar un cactus amb a mà. La reacció del cos va ser llevar ràpidament la mà.
Pregunta sobre la que hauran d’investigar:
· Per què quan toquem un cactus llevem sa mà molt ràpid?
· Per què ens fa mal?
El grup 3. Amb els ulls tapats havien de caminar dins l’aula fins arribar a la renou que es sentia d’un picarols.
Pregunta sobre la que hauran d’investigar:
· Com he pogut arribar amb els ulls tapats on era la renou?
· Què utilitzat per sentir els picarols?
El grup 4. També estaven drets davant la pissarra i amb els ulls tapats els hi vam donar a provar un tros de llimona. La resta del grup estava pendent de les cares que posarien.
Pregunta sobre la que hauran d’investigar:
· Per què quan mengem una llimona posem cares rares i ens fa escarrufar?
El grup 5. A aquest grup els hi va tocar ensumar dues olors diferents (lleixiu i una colònia). La resta del grup havien d’observar l’expressió de les cares i/o la reacció del cos segons el que ensumessin. Van observar que les reaccions eren ben diferents segons el que ensumaven, amb la lleixiu van decantar la cara, es van tapar es nas i van fer cara de fàstic.
Pregunta sobre la que hauran d’investigar:
· Per què quan ensumem una olor que no ens agrada ens tapem el nas?
· Com diferenciem les olors?
No hay comentarios:
Publicar un comentario